min jul

Att sova mitt på dagen är såå  skönt men skapligt seg man är nu, dags att bli pigg! Ska snart in till stan och möta upp Josefin och grabbarna för middag och movie på IMAX, typ världens största 3Dbio. Ska bli en upplevelse, 30 dollar kostar de! 
 
Så var julen över, jag har haft en bra men annorlunda jul. På ett sätt saknade jag den traditionella julen som jag älskar men jag är också så glad och tacksam över att fått uppleva något annat en gång i livet. 
 
Dagen innan julafton var de stressshopping som gällde, fixade julklappar med Josefins hjälp i Bondi junction. Sen drog vi till Bondi beach där Tristan och Harry var och hade surfat. Vi hängde där ett tag och även Jennifer och Amanda joinade en stund. 
 
Sen drog jag hem för hemmamys! 
 
Julafton kom och de var dags att fira jul ala Sverige. Vi åkte till Frida där vi var sammanlagt 7 personer och vi hade massa svensk julmat, mmmm så gott de var! Åt tills jag nästan sprack! De var en trevlig dag/kväll och vid 22 drog vi oss hemåt. 
Då blev de skype med familjen och deras jul, kul att se och prata med dom denna dag :) min fina familj! 
 
Vid 23 bestämde jag mig visst för att gå ut, haha! Spontan som man kan vara ibland ;) Drog till Redfern och mötte upp alla, mitt tåg vad en halvtimma sent! otur som vanligt.... Sen drog vi in till stan och blev fulla och dansade! De var en bra kväll och mådde sådäär när jag vaknade men efter lite frukost blev de bättre :) 
 
Då var de dags för aussiejul. Andys mamma och syster kom hem till oss och vi hade hur mysigt som helst. Åt massa god mat, hade trevligt och bytte julklappar. Fick en del paket och blev jätteglad och tacksam för att jag fick vara med i familjefirandet. När klockan var 22 så bestämde jag mig för att gå ut, drar till huset där alla är och börjar kolla på How I met your mother och vi deckade i princip haha så ingen fest blev de! 
 
Sen kom Boxingday, största dagen att gå ut på i princip! Vi drar till Manly för att Josefin ska byta till ett hostel där, Tristans föräldrar är på besök så vi fick träffa dom, roliga föräldrar! 
Dom bjöd oss på massa med vin och middag på en skaldjursrestaurang, hur snälla?! Vi vad sammanlagt 6 pers och föräldrarna betalade allt. Vi blev till och med onyktra haha! 
Nu har jag nog prövat nästan allt i fiskväg! Allt var gott utom de vidrigaste som fick mig att vilja spy miljoner gånger, spottade ut de i en servett, jag dog nästan! BLÄ! Mussla, fy faaaan!! Nae vill inte ens tänka på de... 
 
Hur som helst mätta och glada drar vi in till stan och säger hejdå till föräldrarna och drar till huset och ska festa, men först bara vila lite! Slutade med en filmkväll och popcorn, haha vi är så dåliga!! Men på ett sätt är de också skönt, slippa bakfyllan och allt de där ;) 
 
Men nu är julen över och jag ser fram emot vad som kommer härnäst, helg och sen nyår som kommer spenderas på festival i Bondi :) wooh! 
 
Hoppas eran jul var bäst, saknar er!! 
PUSS! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0