en vecka

Godmorgon! Idag kör jag en riktigt villintegåuppsängenärförskön morgon. Både Mattias och Anders har redan hunnit ringa för dom ska dra till Bondi redan nu, jag känner mig seg fortfarande så får se om jag joinar grabbarna senare eller om de får vänta till kvällen, 
 
Nu ska jag köra en sumering på vad jag gjort, får se om jag kommer ihåg allt. Detta är enda stället jag skriver upp de på nämligen, ingen almanacka har jag skaffat så. 
 
Söndag: Sandras dag! Vi började dagen med madame tussauds. Sjukt verkliga dockor, hittade lite roliga peruker bland annat så blev nog rätt roliga bilder vissa. De är i Sandras kamera så ska sno den snart och lägga in i datorn. 
På kvällen blev de fin middag med Andys mamma och hans syster, jättegulliga båda två! Vi hade utsikt över harbour brigde och operahuset, de var så fint! Massa mat blev de, massa gott! Var överfull i magen när kvällen var slut. En lyckad födelsedag för Sandri skulle jag tro! 
 
Måndag: Julshopping till hemmet, så vi har adventsljustake även här hemma som pryder vardagsrumsbordet så fint! 
 
Tisdag: Taronga zoo! Tog färjan över dit, hur skönt som helst! Sen vandrade vi omkring och gick omvägar, men de blev bra ändå :) sälshowen var hur mysig som helst och vi fick träffa en koala, fick dock inte röra den de hade jag velat! Men en lyckad dag på zoot, sjukt varmt bara! 
Kvällen blev de 3 dollars taco, god och billigt! Blev även en margarita. Efter maten stannade vill till på en bar där de blev lite biljard, Sandra och jag vann nästan över Andy och Tom! ;) 
 
Onsdag: Skulle dragit till Bondi men jag var så sjuk så vi stannade hemma och körde sol och bad vid poolen istället. Himla skönt de med och självklart brände jag både rygg, ben, fötter och armar! Slarvade lite med solkrämen där, icke bra! Efter en heldag i solen drog jag och Sandra till Surry hills och letade upp en mysig retaurang, fick god mat och gott vin :) Sen hem och somna gott. 
 
Torsdag: SJUKDAG! Kände att de var dags att inte göra något alls för min kropp vill ju aldrig bli frisk. Vet inte hur mycket de hjälpte men skönt iaf, fina Sandra kom med medicin till mig! På kvällen käkade vi hemmagjorda köttbullar, potatismos på sötpotatis och gräddsås, huuur gott som helst! Så aptiten är de inget fel på! 
 
Fredag: = Sandra börjar jobba igen :( dags att klara sig själv! Så jag snackade med Anders och drog in till stan för en fika. Herman joinade också. Vi vandrade omkring på stan ett tag och fikade lite. Sen drog vi till Anders hostel och köpte pizza, helt okej och så ingick de ju vitlöksbröd ;) även om min smak och lukt är nedsatt så kände jag ändå lite god smak av brödet! 
Sen gick vi till Hermans hostel, där blev de vin i hemmagjorda glas på hans rum. De kom även in en svensk kille och en engelsk tjej i rummet som hakade på oss när vi gick vidare till scubar. Vi drack öl och hade trevligt, sen blev de ett dansgolv där vi satt så då körde vi massa dans tills de var dags för mig att åka hem!
Att hitta nattbussen hem var inte de enklaste, men efter ett byte av buss och en förklaring av Sandra så blev de bra tillslut och jag kom hem lätt :) 
 
Och nu är de lördag och jag har inte gått upp än. Senare blir de BBQ på Bondi i alla fall, tror jag behöver chilla lite om jag ska orka. Min hals och näsa ger sig inte men jag är envis! 
 
Inga bilder denna gång så kanske lite tråkig läsning, men ni överlever nog! 
Hoppas ni mår bra, jag saknar er!! 

Kommentarer
Postat av: Bella

Åhhh vad roligt det låter!! Men lite besviken på att du inte lyssnade på mina råd om att skydda dig mot solen ;) INTE BRA!
Hoppas hoppas du blir frisk snart<3 Jag har varit ute och gått med Lina i några minusgrader, strålande sol och MASSA snö här i viken. Lite kontrast mot hur du har det.
Vill se lite bilder nästa gång :) PUSS&KRAM <3 <3

2012-12-08 @ 12:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0