polis polis potatisgris

Godkväll eller Godnatt som de är för er i Sverige.

Idag har de varit en jävligt varm dag i dominikanska, eller jag har iaf svettats massa, holger också för den delen. så eftersom de var så varmt så blev de sola och sen tänkte vi hoppa i poolen men så långt hann vi inte förän tommy och uffe ringde och fråga om vi vill komma ner till "city" och käka lunch med dom. så vi tog moppen och börnade ner till en restaurang. jag lovar de var världens finaste utsikt därifrån, man kan gå ner och bada där också plus att en strand är jättenära där. mys :) dit ska vi nog.
men iaf vi åt lite och sen skulle vi åka och tanka för att sedan åka och kolla in två olika stränder. så vi tog moppen och började åka, så blir vi stannade av polisen efter en stund, jotjeeena tänkte jag. då gillade han inte att holger inte hade hjälm ( ingen har typ hjälm i de här landet och de sjuka är att när dom väl gnäller då är de bara föraren som behöver hjälm inte den bakom :S konstigt land. ) och man blir bara stannad för att dom vill ha pengar poliserna är helt störda här.
så vi fick inte åka mer med moppen, tjocka fula polisen tog nyckeln och vi fick hämta tommy och uffe som fick hjälpa oss. så vi åkte och hämta hjälm så vi skulle få tillbaka moppen och där tog de inte slut. när vi kom ner igen hade dom flyttat moppen till trafikpolisen en bit bort så vi fick åka dit och prata med nån kärring så fick vi åka och betala och grejer och så när vi äntligen fick tillbaka moppen hade ingen av oss lust att åka till stranden längre och tommy och uffe ville också hem så vi åkte hem och tog de lugnt med lite bad och lite snaggning på holger.

bilder på den här dagen och andra dagar kommer komma på bdb när jag väl orkar lägga in kort på den här datorn. har inte tagit mig orken att göra de.

och till er som orkade läsa de där säger jag bara, fy fan var polsen är girig i de här landet. pengar äre i deras huvud bara. usch! de roliga är att de här kanske dom gör 2 gånger om året eller nått annars skiter dom i det. hmmmm.

imorgon vill jag inte se någon ful polis inte.

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0