båtutflykt

nu har jag nyss kommit hem och är rätt så trött! vi blev väckta idag så gick upp vid 10 och åt frukost och vid 11 åkte vi iväg. vi var på utflykt :) åkte till san juan lr vare hette där vi åkte båt igenom ett träsk först där vattnet såg lite läskigt ut men de var bara en bit sen kom vi ut i de fina havet :) på vägen till grottan dit vi skulle stannade vi till och såg på några koraller i vattnet som såg ut som stora kantareller :P en bit bort fanns de baotafåglar som såg ut som förstora och lite mörkare fiskmåsar, de gick inte så bra och ta kort på varken kantarellerna eller måsarna men men.. vi fortsatte till grottan som såg mörk ut, där inne var de fullt med fåglar och vattnet lös fint där inne :) de var fint.

sen när vi vände och skulle tillbaka trodde jag så stannde vi på ett ställe där vi skulle bada och svalka oss så vi hoppade från båten ner i vattnet och snorklade lite där. vi såg olika fiskar och sånnadära bollar med läskiga taggar. fint vare :) såg även en flaskfisk! mkt fin.. efter ett tag tyckte våran båtförare att de räckte så vi hoppa upp i båten igen och åkte tillbaka.

på hemvägen stannade vi och drack lite och åt lite lunch, pomme och majonäs :P varför äter man alltid majonäs när man är utomlands? ajja de var gott och jag sov gott på vägen hem, tills uffe satte på högsta volymen på stereon för att väcka mig och holger. bläää. men men.. psykgubbe, som han själv skulle sagt säger jag bara ;)

och nu sitter jag här för holger duschar och jag vill ha tacos nu! men snart så får jag de..



grottans ingång

hejpårehej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0