skitresa hem

nu ska jag bara skriva ner ett sammanfattande inlägg om hur jobbig vår hemresa från curacao var! läs om ni orkar.

Lördag åkte vi från curacao med martin air och allt kändes bra flyget var i tid osv. men sen så när de var dags och sova och så och vi var mitt ute på atlanten så blev de världens turbulens! till och från skakade det skitmycket och jag trodde att vi skulle störta när som helst. klämde holgers hand så hårt jag bara kunde hoppas att de skulle sluta! usch de var inte skoj.. Jag klarar att de skakar lite i ett flyg men de här var fan inte lite!!

Sen när vi hade kanske 2-3 timmar kvar på den långa resan till amsterdam/london så jaa då går toaletterna sönder så då får man inte bli kissnödig och kaptenen råder oss att dricka så lite som möjligt. jag menar tänk om man verkligen behöver gå på toa vilka anrda val har man? inte okej heller!

Jag då ska vi då landa i amsterdam har ca 20 min kvar på resan och vi har börjat skjunka i höjd och så och man känner att fan vad härligt att vi klara den långa färden, men nähäädå då stänger dom amsterdams flygplats när vi är på ingång och vi måste vända och åka till london och landa istället. ams stängdes pga snön! och de är nu söndag!

Vi kommer till london och får sitta minst 2 timmar i de där flyget på land får inte gå in på flygplatsen för kaptenen vill lyfta trots stränga order om att inte göra det från ams, jag menar vill han riskera våra liv eller? till sist sa han nej jag flyger inte kommer förlora min licens då... Och att sitta i en flygstol 2 timmar på land är inte skoj..

vi går in i flygplatsen och ska vänta på besked om vi ska flyg eller sova på hotell osv sålänge försöker h och jag plus en annan famijl att fixa flyg hem så 2 timmar står vi i kö till ryan air och när vi kommer fram får vi till svar att det fullt i alla plan till sverige.. great!

någon timme senare har martin air fixat hotel så går i våra tunna tröjor dit och försöker roa oss så gott de går för somna kunde man ju inte heller eftersom vi hade lite fel tid i huvudet..

klockan 8 måndagmorgon är det samling på flygplatsen och cirka 12 åker flyget iväg till amsterdam och vi har inte en aning om hur vi ska lösa flyg hem då vi kollat hemsida och de verkar fullt igen... ska vi komma hem innan jul? så kände jag..

iaf klockan 2 börja jakten på resa hem till sverige, vilken stad som helst bara hem! går till KLM som vi skulle flyga med hem och ser deras kö som är uppskattad till 4-6 timmar eftersom alla vill boka om sina biljetter och så inte bara vi som kommit helt fel i schemat. Jag kände att nae jag ställer mig inte i kön!

Vi gick då till martin air disk och pratar med en man som kan hjälpa oss och jag vill bara ge honom en stor kram när han sa att de visst fanns 3 platser kvar på halv 9 flyget till sthlm, jag bara we'll take it!

Planet blev såklart försenat så vi räknade med att lyfta ungefär halv 10 men nähädåå. då när vi gått på planet och väntar på att äntligen få komma hem så har vi ingen pushback truck (saken som kör ut oss) men vi hade plats på deicingen till vingarna, sen hade vi en pushback truck men ingen bra plats på deicingen jaa och sådär höll de väl på i några timmar till dom äntligen kom ihop och vi kunde lyfta.

Klockan 1.40 på tisdag morgon landar vi helt slutkörda och väskorna var med oss hela resan (trodde att de skulle komma bort också med tanke på vår tur) och ingrid, pappas sambo, hämtar oss i sthlm och har väntat tålmodigt på vår försenade plan.

Klockan 5 får jag lägga mig i min egen säng på tisdagsmorgonen <3 äntligen!

fattar ni lördag till tisdag tog resan hem! inte alls okej och jag har fortfarande inte hämtat mig.. ni kanske förstår att jag inte jobbade i tisdags skulle börjar 8, nej tack.

jaa ni som orkade läsa kanske förstår att jag inte är över förtjust i snön då de är dens fel att jag inte kom hem på söndagen!



hotellincheckning och incheck i london, vi var väl runt 300 pers...



tråk på hotellet, h fixa internet såklart och jag plockade ögonbrynen på toan eftersom de var väldigt bra ljus och bra spegel där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0