funderingar - framtiden

som jag skrivit tidigare här i bloggen så tänker jag sjukt mycket på framtiden just nu och vill verkligen plugga. men det känns samtidigt så himla läskigt. ska jag släppa min trygghet och ge mig ut på något helt nytt? ett äventyr.
det är läskigt för det skulle innebära flytt, det skulle innebära att jag verkligen håller på att bli vuxen på riktigt och börjar bli seriös. för det är en seriös utbildning och det jag kommer att arbete med är allvarligt men jag känner att jag verkligen skulle tycka det var så roligt ändå! att jag skulle brinna för mitt arbete.

jag är väldigt inne på göteborg, tror jag skulle älska att bo där! men samtidigt så kan man ju inte räkna med att man kommer in där så vill ju vara öppensinnad för andra städer också. har läst om programmet på olika universitetssidor och de lägger upp det olika men lunds upplägg gillade jag också. uppsala hade nog mest annorlunda. åh jag vet inte.. så himla svårt, så himla läskigt!

men jag kan ju inte jobba med kundtjänst hela mitt liv!

om jag börjar plugga nästa höst innebär det att jag är färdigutbildad vintern 2015. 26 år jag är jag då, inte så jättegammal ändå ju? men jag blir ändå stressad, när jag tänker på detta känns det som att åren inte räcker till då jag förhoppningsvis ska resa massor mer innan jag skaffar barn också?! aaae... jag tänker för mycket. och jag vill ju inte börja utbilda mig när jag väl skaffat barn heller utan det ska ju vara klart och jag ska ha en bra karriär. måste ju hitta min framtida man också?!

och hur mycket kommer jag missa om jag flyttar härifrån? liea blir bara äldre och i mars kommer bebis äntligen, ska jag missa bebis första år? hur ofta kommer jag kunna åka hem? tänk om det händer något allvarligt och jag finns inte där?

...

jag som ni ser så tänker jag för mycket som sagt. jag får ont i magen. jag borde sluta tänka.


någon som har några bra råd? visdomsord? vad som helst?
hjälp...

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag tycker att det är viktigt att du tänker på dig sj i första hand, vad DU vill göra! Det är läskigt att ta steget att flytta till ny stad, men tänk vilken utmaning och så många nya människor du kommer träffa. Och bara för att du flyttar betyder det inte att allt försvinner :) <3

2011-10-04 @ 12:16:02
URL: http://sannaedens.blogg.se/
Postat av: Bella

Jag behöver också råd, så vi får diskutera i helgen! Snart är det torsdag!! :) <3

2011-10-04 @ 21:56:01
URL: http://1sabelle.devote.se
Postat av: Malin

Göteborg är en underbar stad. Jag flyttade hit fråm Finspång för tre och ett halvt år sen. Visserligen bodde min numera man här då och det var av den anledningen jag flyttade. Jag flyttade från min familj och sa upp mig från mitt jobb. Du måste helt enkelt följa din magkänsla. :) allt ordnar sig alltid hur det än blir!

2011-10-05 @ 11:44:16
URL: http://Malinsim.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0