dags för en ändring kanske

vad är detta? tidigt idag började de regna, och då blev man ju lite småderimerad sakta med säkert började de smyga in lite snö och regnet och nu helt plötsligt har snön tagit över och regnet ligger i underläge? hellre regn än snö säger jag nu, orkar inte med mera snö!


utanför mitt fönster...

tur att jag var och handlade när de inte var så mkt snö iaf då hade jag varit så irriterad bara :P inhandlades iaf välbehövliga saker som toapapper, oboy, mjölk och en liten onödig sak nämligen choklad, men men jag unnar mig de idag! kändes som rena råånet när jag handlade..

varför är oboy så jävla dyrt för? de finns ju billigare alternativ som ica chokladdryck och sådär men jag tycker inte alls de är lika gott så därför handla jag ju oboy iaf. och jag dricker de varje morgon och jag tar alldeles för många skedar, och när H är hemma dricker ju han också de och han är inte heller nådig med skedarna. så en oboypåse tar ju slut rätt snabb i vårat hem.

men iaf vad jag vill komma fram till är att jag måste nog börja varva oboy med något och eftersom jag absolut inte gillar kaffe och inte vill lära mig dricka de så får de nog bli te faktiskt. har nån gammal sort här hemma som jag kan dricka men jag ska nog inhandla lite olika sorter för att varva och hitta någon riktigt god smak...

ett projekt att jobba på få bort oboyvanan? hmm får se hur de går..

kanske låter som ett konstigt bekymmer, men när man inte bor hemma längre märker man ju att de kanske behövs lite förändringar ibland.

ha en trevlig måndagskväll!
puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0