min helg

hej på er! en liten uppdatering om min helg.

fredag: gick upp tidigt för att mamma kom in till stan, vi åkte runt och handlade mat och lite fina julsaker till min lägenhet :) efter det åkte vi till malin och liea var vaken för en gångs skull. hon är ju så himlans söt ungen! gos! vi var där och fikade och umgicks ett tag tills de var dags att åka så dom fick vila lite inför julmiddagen dom skulle på. så mamma och jag åkte hem till mig och började laga lasagne :D var mest mamma som lagade :P men ändå, jag julpysslade ju lite med mina nya saker :P gjorde fint i fönstrena och sådär. sen var de dags för mat och de var så himlahimla gott :D mmmm! har inte ätit lasagne på hur länge som helst.. mm.. sen blev de mys och lite julmusik och så åkte vi en sväng till och handlade och sen åkte hon hem.

sen började idol och jag åt godisbilar :) och mitt i allt kom bumbi hem <3 vi myste till piratesfilmen sen var de sovdags.

      
stående stjärna i v-rummet.   hängande i sovrummet.     adventsljusstaken, svampar till dekorationen.

lördag: vi väcktes av telefonen, karin och tomas ville komma och fika hos oss och de gick ju såklart bra. så min frukost blev pepparkaka, lussekatt och saffranssemla lr vare heter :P mums. svull blev de. dom var här ett tag och pratade och hade trevligt sen åkte vi till elgiganten och kikade på dator och vi hittade en men det erbjudandet började inte gälla förän på måndag(idag) så karin ska handla den i veckan tror jag, om holger känner sig hundra på datorn :) skoj!

sen blev de pomme, dip och läsk på max sen blev vi hemskjussade och hade tvättstugan.. på kvällen gick holger iväg till en bar och jag hade pepparkaksbak :) åt deg och nybakade kakor, riktigt gott. blev rätt trött efter det så satte på en film, en favorit i repris :)

söndag, första advent: somnade lite för sent lördagnatt så var segt att gå upp.. men eftersom vi skulle iväg var det bara att pallra sig upp till duschen för att bli pigg. sen åkte vi till f&f på middag :) de blev rådjursköttfärslimpa, potatis och sås med kantareller i :D jääättegooott! med ligon och sallad :) tog massor så blev skitmätt och direkt efter det blev de glass med skogsbär på, fick göra lite plats i magen för att de skulle få plats :P och inte nog med det ca en halvtimma efter de blev de sockerkaka och kaffe/läsk. snacka om att dom gödde oss.. hah men de var ju gott så :)

vid klockan 6 ungefär blev det dags att åka hem mätta och belåtna :) då blev de tvmys och vi tände det första ljuset i våran ljusstake och tryckte i oss några peppisar iaf :P

det har varit en riktigt mysig och trevlig helg. och imorse klockan 9 åkte min älskling igen :( helgen går så fort :( han kommer hem fredag eller lördag igen, värsta långt kvar.... han är i malmö. hade gärna följt med :P hohoo. saknar honom redan <3

nu ska jag försöka äta något, tror jag ska värma lite lasagne blev ju över en del i fredags :) mums.

puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0